maandag 23 augustus 2010

Orlando Dag 22 en 23: laatste dag en terugreis

Doordat we direct na Busch Gardens naar Orlando zijn teruggereden, kunnen we maximaal genieten van het zwembad bij het hotel. Het is echt relaxed, met een lazy river, heerlijk in de Floridiaanse zon. De laatste dag gebruiken we om de koffers weer in te pakken, nog wat te winkelen en op ons gemak naar het vliegveld te rijden. Het vliegtuig naar Atlanta vertrekt wat te laat, dus in Atlanta moeten we nog flink doorlopen om de aansluiting naar Amsterdam te halen. De vlucht van zevenenhalf uur valt mee. Toby slaapt ongeveer 3 uur van de reis en Amy wordt pas weer boven Amsterdam wakker. Opa en oma staan ons op Schiphol op te wachten. Het is jammer dat de vakantie erop zit maar we zijn blij opa en oma weer te zien (klik hier voor de allerlaatste foto's). Het is weer een prachtige reis geweest!

Tampa Dag 20 en 21; Busch Gardens

Het zwemwater ziet er opnieuw heerlijk uit en we blijven de hele dag nog in Naples om laat op de middag naar Tampa te vertrekken. Het is zo'n drie en half uur rijden naar het hotel dat naast Busch Gardens ligt, handig voor morgen. We checken in, eten lekker en gaan daarna slapen om morgenvroeg fit te zijn. Het is al vroeg warm in Tampa. Het hotelbusje brengt ons naar de ingang van Busch Gardens, Amy en Toby zijn meteen onder de indruk van de gigantische schildpadden die vlakbij de ingang zitten. Op ons gemak wandelen we door het park, wat prachtig is. Er is een regenwoud "gemaakt" en we zien chimpanees, gorilla's, tijgers en leeuwen. Ze zitten niet opgesloten in kooien maar hebben een groot stuk natuur waar ze "vrij" rondlopen. We gaan op safari in de "Rhino Ralley": in een jeep buts je met een man of 10 met een gids door het safaripark. Het is heel mooi en we zien giraffes, neushoorn, nijlpaarden, zebra's van heel dichtbij. De kids vinden het super. Hierna duiken we het gedeelte met wat wildere attracties in en Toby en Amy gaan voor het eerst in een achtbaan met looping! Omdat het schijnbaar echt warm is voor Tampa begrippen, is het in het park superrustig. We kunnen alle attracties een aantal keren doen, en nu ze eenmaal weten dat een achtbaan met looping supergaaf is, doen we de "Scorpion" een aantal keer achter elkaar. De meest snelle achtbanen mogen Toby en Amy nog niet in en die hebben we tot nu toe dan ook links laten liggen in de andere pretparken, maar hier staat een achtbaan die Mark en ik allebei wel willen doen. Je wordt 200 feet naar boven gebracht in een karretje waar je met zijn zevenen naast elkaar en met zijn drieen achter elkaar inzit en dan recht naar beneden afgeschoten. De rit eindigt met remmen in het water, waarbij de toeschouwers doorweekt worden. Echt heel super. Als je het zelf eens wilt zien klik dan hier. We zien nog veel meer dieren op de loopsafari en doorkruisen zo het hele park. Uiteraard moet de Scorpion nog een paar keer gedaan worden. 's Avonds na het eten rijden we in ongeveer anderhalf uur meteen terug naar Orlando om zo zo lang mogelijk van de laatste dagen te kunnen genieten. Het eerste hotel waarin we zaten is zo goed bevallen dat we hier de laatste 2 nachten ook geboekt hebben. Tot later! Kijk voor de Busch Gardens foto's hier.

woensdag 18 augustus 2010

Naples Dag 17, 18 en 19; Zon, zee en onweer

We verruilen de Oostkust vandaag voor de Westkust van Florida: Naples here we come! Het mooie weer in Miami verandert onderweg al snel in donker regenachtig weer en onderweg zitten we dan ook in een gigantische onweersbui. We rijden door de Everglades naar Marco Island, vlakbij Naples. We zijn er rond lunchtijd, het weer is weer opgeklaard en nadat we wat hebben gegeten, gaan we schelpen zoeken op een van de witte stranden waar deze kust zo bekend om is. We vinden een prachtig stukje strand en togen zomers gekleed naar het strand. Het is bijna verlaten en over een bruggetje bereiken we iets wat lijkt op een meertje. Schijnbaar staan we er nogal besluiteloos bij, want we worden aangesproken door 2 beachboys die ons vertellen dat als we werkelijk naar het strand willen gaan, we door de rivier (dat wat wij voor meertje aanzien) moeten waden om via een pad bij het strand te komen. Dat schiet niet op in korte broeken en shirts, dus we kleden ons eerst om, nemen de zwembanden mee en gaan opnieuw een poging doen. Het is goed te doen, de rivier is ongeveer een tot anderhalve meter diep (handig die zwembanden voor de kids)en we bereiken de overkant. Het strand wat we hierna te zien krijgen is ongelooflijk mooi. Rustig natuurlijk, en met een grote zwerm pelikanen op het strand en in de zee. We vinden prachtige schelpen en genieten! Hierna rijden we door naar het hotel in Naples waar we drie nachten hebben geboekt en dus genoeg tijd hebben om te zwemmen en zonnen. De volgende dag liggen we heerlijk aan het zwembad als na twee uurtjes de eerste wolken over komen drijven. Een heftige onweersbui maakt een einde aan het mooie weer. We wachten even af maar het lijkt erop dat de zon vandaag voorgoed verdwenen is, dus we zoeken een Mall op om lekker te shopppen. Vandaag ziet er veelbelovend uit, dus we zoeken het strand waaraan het hotel ligt op. Door het Mangrovebos, bereiken we het strand. We zijn net een uurtje in de zee als een dolfijn ook even komt kijken, wat een prachtig beeld, hij zwemt echt dicht langs de kustlijn. (Zie ook de foto, het is geen haaievin, maar de dolfijn die net onder gaat). We zien er later nog meer, maar van een grotere afstand. Het strand is heerlijk en het is lekker zonnig, en voor afkoeling gaan we terug naar het zwembad. Het zwembadwater is gewoon minder warm dan het water van de oceaan. Heerlijk! Voor de foto's van Naples: klik je hier.

zondag 15 augustus 2010

Miami Dag 15 en 16; De Everglades

Met de nieuwe bak kachelen we rustig naar Miami. Aan de horizon verschijnen al de eerste wolkenkrabbers en in een ervan zit ons hippe hotel. In de lobby klinkt moderne lounge muziek en Toby en Amy wanen zich echte fotomodellen. Ze hebben de dag ervoor, zoals ze zelf zeggen, vette zonnebrillen gekocht en die zetten ze zelfs in het donker op om er cool uit te zien. Na een lekkere avond vertrekken we de volgende dag naar de Everglades. We gaan fietsen tussen de kroko's. We laden de mandjes aan het stuur vol met water en daar gaan we dan. Het fietspad is een meter of 2,5 breed en aan twee kanten zie je het moeras van de Everglades. Heej pap zegt Toob, hoe snel kan een krokodil eigenlijk lopen. Ik maak een geintje en zeg, een stuk sneller dan jij kunt fietsen. Ik zie dat hij niet echt gerust is met dit antwoord en zeg er meteen maar achteraan dat krokodillen helemaal geen mensen lusten en dat ze heel bang voor ons zijn. Het zijn uiteindelijk niet de kroko's maar het is de hitte die ons velt. Na 5 mijl fietsen houden we het voor gezien en draaien we om naar het visitors center. De zon is inmiddels volop gaan schijnen, en de volle 20 mijl gaan we niet redden. We drijven ondertussen van onze fiets. De everglades zijn heel mooi we zien nog een enorme krokodil, maar we zijn blij als we in de auto aan een ijskoude cola en een zak chips  zitten. Foto's van vandaag vind je hier.

Fort Lauderdale dag 13 en 14; panne met de auto en een heavenly beach

's Avonds in Cocoa Beach wil ik na het inchecken de auto parkeren die vanwege de hitte stationair stond te draaien voor het hotel. Ik had die benzine slurper toch maar even afgezet, maar toen ik hem weer probeerde te starten.......niks alleen een droge klik. Nog een keer proberen, hij deed het daarnet toch goed. Klik....neen weer niks. Drie maal is scheepsrecht dus, ja nu wel enige reactie, maar niet een die me vrolijk maakte. Op het dashboard kwam de tekst, "engine transmission failure, please  visit a dealer asap",waarna er een geel lampje begon te branden wat niet meer uit zou gaan. Geen motor geluid, niks. Daar stond die mooie Amerikaanse bak, recht voor de lobby. Ik maar snel zeggen dat hij niks meer deed, en het kwam schijnbaar vaker voor want ze vonden het helemaal niet gek. Na een half uur heb ik het nog een keer geprobeerd en zowaar hij kwam pruttelend tot leven. Toen het verhuurbedrijf gebeld, en die had 2 gouden opties; Ik doe het even in het engels voor het leuke effect. Wel zeur you have two options. One; exchange your huge suburban for a not so huge nissan micra. Two; drive 1,5 hours back to Orlando and exchange your suburban for another suburban. Je zult snappen dat optie 1 niet ging omdat we dan met tassen en koffers in onze neus zouden zitten, en 2 zou betekenen dat ik 3 uur heen en weer moest rijden en het was al acht uur 's avonds. Dus, sorry no offence maar optie 1 en 2 gaan we niet doen. I will call you back tomorrow morning. Gelukkig zat er toen wel iemand met een beetje verstand en die vertelde dat we maar gewoon naar Fort Lauderdale moesten rijden, met een geel lampje en fingers crossed dat ie niet zou afslaan. Het was een lange warme rit naar Fort Lauderdale. Getankt met draaiende motor. Maar uiteindelijk konden we onze precious suburban omruilen voor een andere suburban zonder geel lampje. Het hotel, en de heerlijk warme oceaan in Fort Lauderdale maakte alles meer dan goed. Klik hier voor de foto's.

woensdag 11 augustus 2010

Cocoa Beach dag 12; Kennedy Space Center

Na het ontbijt stappen we de auto in voor een ritje van ongeveer een uur naar Cape Canaveral. Hier ligt het Kennedy Space Center. We doen de bustour die je in ongeveer 2 uur tijd naar verschillende plekken brengt en waarin je veel te weten komt over bemande en onbemande raketten, de Apollo vluchten en de Space Shuttle. Toby vind het allemaal reuze interessant, Amy vraagt zich voortdurend af of er ook winkeltjes zijn, maar kijkt stiekem ook haar ogen uit. De herhaling van de lancering van 1 van de Apollo raketten maakt de meeste indruk en daarna kun je zo'n raket ook in het echt bewonderen. Wat een enorm ding is dat geweest. Hierna rijden we door naar ons hotel in Cocoa Beach, wandelen heerlijk over het strand, eten lekker Italiaans en kopen in een mega surf shop die 24 uur open is, 2 skimboards. Voorlopig zitten we continu aan het strand, dus de kinderen kunnen zich hiermee lekker uitleven en wij van de zon genieten! Meer foto's vind je hier.

Orlando dag 11; Toby's verjaardag

We beginnen de dag natuurlijk met slingers en kado's want Toby viert vandaag zijn 8ste verjaardag! We hebben weer wat Star Wars gadgets kunnen scoren die hem superblij maken. Het hotel zorgt ook voor een aantal verrassingen in de vorm van ijsjes, drankjes en een verjaardagsspeldje, hartstikke attent. Na het ontbijt gaan we nu uiteraard te voet naar Islands of Adventure. De eerste attractie moet Spiderman zijn, gevolgd door Jurrasic Park the Ride. In een megaboomstam word je aangevallen door allerlei soorten dino's en de ride eindigt met een vrije val, waarbij je doorweekt weer uit de boot stapt. Erg leuk en gelukkig is het goed weer. Laat op de middag gaan we terug naar het hotel om te genieten in het zwembad. De kinderen kunnen geen genoeg krijgen van Spiderman, dus we laten ons nog een keer meetronen naar het park, het is tenslotte Toob's verjaardag, waar we nog 3 ritten Spiderman doen. Ik kan geen Spiderman meer zien :-). Voor meer foto's klik je hier.

Orlando dag 9 en 10; Universal Studios

We slapen heerlijk uit, ontbijten en gaan nog even heerlijk zwemmen in het hotel. Vandaag gaan we van het ene hotel in Orlando (vlakbij Disney) naar een ander vlakbij de Universal Studios. Op de middag vertrekken we daarom bepakt en bezakt naar het Hard Rock Hotel wat op het terrein van de Universal Studios ligt, dichterbij kunnen we niet zitten. Het Hard Rock hotel is helemaal in stijl. Het thema is tot in het kleinste detail doorgevoerd en dit varieert van muziek onder water in het zwembad tot de mediaplayer in de hotelkamer en het bestek op tafel. Tegen de avond rijden we naar PF Chang's, een van onze favoriete ketens met een prima Aziatische keuken. De kids vinden het hier ook prachtig want ze mogen met stokjes eten!
Dag 10 staan de Universal Studios op het programma. Vanuit het hotel nemen we de watertaxi naar het park, de eerste en laatste keer, want je moet een minuut of 10 wachten voordat de boot aanmeert en nog eens vijf voor die weer vertrekt, en te voet ben je dan al in het park, dat naast het hotel ligt. Echt voor de luie Amerikanen onder ons, wij lopen de rest van de keren. In de Universal Studios doen we alle attracties die er zijn, de Simpsons Ride blijft een van de leukste, dus die doen we een paar keer. Maar ook Men in Black en Terminator zijn indrukwekkende attracties. Het is handig dat we nergens hoeven te wachten (FastPass kaartjes is een extra feature bij het hotel). Het is een heerlijke vermoeiende dag, die we in stijl afsluiten met eten in het Hard Rock Cafe, waarna we nog snel naar Islands of Adventure gaan, voor onze eigen favoriete attractie: Spiderman, een ride door het land van Spiderman in 3D, echt heel mooi gemaakt. Toby en Amy vinden deze attractie ook (hun eigen woorden) supervet. De rest van de foto's vind je hier.

zaterdag 7 augustus 2010

Orlando dag 5 tot en met 8; Disney

Het is een kort vluchtje van New York naar Orlando en 's middags komen we aan in Florida, The Sunshine State. We halen eerst de huurauto op en voor de verandering is de klasse die wij geboekt hebben weer niet voorradig. We rijden nu dus rond in een Chevy Suburban, bij ons zou zo'n ding niet op de parkeerplaats passen, wat een bak. Het weer is heerlijk en we hebben een prachtig hotel. Tripadvisor op Internet geeft echt een goed beeld van waar je terecht komt, er is geen woord gelogen van de reacties van mensen die hier voor ons verbleven. Het hotel heeft 1 van de grootste zwembaden die je je kunt voorstellen, aangelegd alsof je in de jungle bent, compleet met lazy river. Hier vermaken we ons dus prima de dag na de vlucht.
Dag 7 en 8 staan in het teken van Disney. We maken vrijdag Magic Kingdom onveilig. Het is snoeiheet en gelukkig niet al te druk. Een beetje slim omspringen met de FastPass maakt dat we veel attracties kunnen doen. Van Toby's favoriete attractie Pirates of the Carribean tot de altijd leuke Buzz Lightyear, we vermaken ons de hele dag. We komen om half 11 terug in het hotel waar we besluiten nog even af te koelen (voor zover dat mogelijk is) in het zwembad, we kunnen nog een kwartier dobberen voordat om 2300 uur het zwembad dichtgaat. Toby en Amy vinden het uiteraard prachtig zo laat nog even een duik te nemen. En dat is de goede voorbereiding voor vandaag. We rijden naar 1 van de Disney waterparken. We zijn hier nog niet eerder geweest en het overtreft wederom de verwachtingen. Typhoon Lagoon is helemaal in Disney-stijl aangelegd met een enorm golfslagbad en veel spectaculaire glijbanen waar je met banden alleen of met z'n vieren vanaf kunt. We sjouwen ons wezenloos met grote banden naar het begin van de glijbanen maar het is echt leuk om in die dingen naar beneden te sjezen. We proberen alle glijbanen die we mogen doen uit. Amy is nog ff teleurgesteld dat ze niet van een supersteile dichte glijbaan af mag, vanwege haar lengte, maar daar zijn wij alledrie allerminst om teleurgesteld, dat ding was wel erg steil. De kids liggen na 2 uitputtende dagen Disney al in de auto op de terugweg te slapen. Welterusten en tot de volgende dagen. De foto's van Orlando en Disney zie je hier.

woensdag 4 augustus 2010

New York dag 4; The Yankees vs. Toronto Blue Jays

Na 3 dagen New York zijn we een beetje moe geworden, dus vandaag slapen we lekker uit en doen we 's ochtends rustig aan. We gaan met de kinderen naar FAO Schwarz, een mega speelgoedwinkel, Amy gaat met haar voeten piano spelen, en Toob vergaapt zich aan alle Starwars Lego die ze in Nederland helemaal niet hebben. We gaan lekker decadent lunchen by Saks Fifth Avenue, klinkt heel duur maar valt toch best mee gelukkig. Wel heel leuk om een keer tussen de Carries, Samantha's en Miranda's te lunchen als in Sex and the City. Op Times Square gaan we even proviand bij de M&M store halen voor 's avonds. Ik weet niet hoe, maar die Amerikanen krijgen het voor elkaar om 4 verdiepingen met alleen maar M&M spullen vol te krijgen. Ze hebben alle denkbare kleuren die je dan zelf mag tappen. Bijna een kilo aan M&M's zwaarder en 28 buck lichter maar met 2 lachende kinderen verlaten we de shop. Dan naar het hoogtepunt van de dag: De Yankees spelen tegen de Toronto Blue Jays en wij zijn erbij!! Met de metro zijn we er binnen een half uur. Het megagrote Yankee Stadium staat midden in de Bronx. Metro's boven en onder de weg, en heel, heel veel Yankee fans. Wij hebben ons ook als fans uitgedost en hebben hele mooie plaatsen. De sfeer in het stadion is heel relaxed en gezellig. Lekker een burger en goeie fles bier terwijl je van de wedstrijd geniet. De hele wedstrijd, het stadion en alles er omheen is werkelijk geweldig. We klappen, zingen en hebben een superavond. Alleen jammer dat de Yankees met 8 - 2 verliezen, maar dat schijnen die Amerikanen ook niet erg te vinden, want ze blijven lachen en de sfeer blijft leuk. Als we terug zijn op de kamer zakken we alle 4 uitgeput in elkaar. In de hoek liggen onze petten. New York is geweldig, vinden ook de kids. Foto's van vandaag vind je hier.

New York dag 3; Museum of Natural History

Vandaag gaan we naar het National Museum of Natural History, bekend van de film "A night at the museum". Als we binnenkomen worden we meteen begroet door 2 enorme dinosaurus skeletten. Ik kan niet ophouden met foto's knippen. Er zijn een aantal exhibits waarvoor je moet inschrijven en de eerste die we bezoeken is die in The Hayden Center of earth and science. In een hele grote bol, die lijkt te zweven in de ruimte kijken we naar een film op het grootste scherm wat we ooit gezien hebben. Het hele plafond is scherm en we zien hoe het heelal en ons zonnestelsel zijn ontstaan. Het is allemaal heel mooi, die Amerikanen weten hoe ze iets moeten presenteren. Het museum is veel te groot voor 1 dag, maar samen met de kinderen kiezen we de mooiste stukken uit, we zien mammoeten, tijgers, dinosaurussen, indianen, walvissen en nog heel veel hele grote uitgestorven dieren waar we nog nooit van hadden gehoord. Na het museum duiken we nog even de shops in op 5th Avenue. Omdat we 's middag niet veel soeps gegeten hebben sluiten we de dag af in de Buddakan, een geweldige hippe Chinees in het Meatpacking district. Meer foto's van vandaag vind je hier.

New York dag 2; Brooklyn Bridge en het Vrijheidsbeeld

Zo hee wat zijn we vroeg wakker, de jetlag heeft zijn best gedaan maar we zijn toch allemaal best wel uitgerust. Buiten schijnt de zon, en na een goed ontbijt laten we ons door de metro afzetten aan de Brooklyn kant van de Brooklyn Bridge. Wat een geweldig uitzicht op de stad. We waaien met z'n 4en lekker uit, het weer is heerlijk. Aan de overkant van de brug pakken we lekker een Starbucks Macchiato. Natuurlijk moet er in New York ook geshopt worden. We houden het goed vol in de designer outlet "Century 21", een aanrader voor iedereen die mooie spullen voor een prikkie wil kopen. De winkel is net een doolhof en de keuze is enorm. Buiten is het door een regenbui afgekoeld, en we lopen langs het water naar de Staten Island ferry. Even uitrusten op de boot die vlak langs het vrijheidsbeeld vaart, we vinden het allemaal super indrukwekkend!! De rest van de foto's vind je hier.

New York dag 1

Hehe, eindelijk zijn we dan lekker met vakantie. Voor de kinderen duurde het allemaal veel te lang en voor ons ook, maar nu zijn we dan eindelijk onderweg. De vlucht naar New York gaat dankzij het supernieuwe vliegtuig met spelletjes en veel films op je eigen scherm supersnel. Eenmaal door de douane zijn we in de States. De Yellow Cab brengt ons snel naar ons hotel. De kamer is helemaal super, we hebben een mooi uitzicht vanaf de 37e verdieping op Times Square. We zijn allemaal heel moe maar het is pas 19:00 uur. We duiken nog even de drukte in en gaan lekker eten bij een Mexicaan vlakbij. De kinderen willen nog kijken in de speelgoedwinkel met een reuzenrad binnen, keigaaf vinden ze het. Dan snel naar bed want morgen gaan we lekker door de stad wandelen.