zaterdag 7 augustus 2010

Orlando dag 5 tot en met 8; Disney

Het is een kort vluchtje van New York naar Orlando en 's middags komen we aan in Florida, The Sunshine State. We halen eerst de huurauto op en voor de verandering is de klasse die wij geboekt hebben weer niet voorradig. We rijden nu dus rond in een Chevy Suburban, bij ons zou zo'n ding niet op de parkeerplaats passen, wat een bak. Het weer is heerlijk en we hebben een prachtig hotel. Tripadvisor op Internet geeft echt een goed beeld van waar je terecht komt, er is geen woord gelogen van de reacties van mensen die hier voor ons verbleven. Het hotel heeft 1 van de grootste zwembaden die je je kunt voorstellen, aangelegd alsof je in de jungle bent, compleet met lazy river. Hier vermaken we ons dus prima de dag na de vlucht.
Dag 7 en 8 staan in het teken van Disney. We maken vrijdag Magic Kingdom onveilig. Het is snoeiheet en gelukkig niet al te druk. Een beetje slim omspringen met de FastPass maakt dat we veel attracties kunnen doen. Van Toby's favoriete attractie Pirates of the Carribean tot de altijd leuke Buzz Lightyear, we vermaken ons de hele dag. We komen om half 11 terug in het hotel waar we besluiten nog even af te koelen (voor zover dat mogelijk is) in het zwembad, we kunnen nog een kwartier dobberen voordat om 2300 uur het zwembad dichtgaat. Toby en Amy vinden het uiteraard prachtig zo laat nog even een duik te nemen. En dat is de goede voorbereiding voor vandaag. We rijden naar 1 van de Disney waterparken. We zijn hier nog niet eerder geweest en het overtreft wederom de verwachtingen. Typhoon Lagoon is helemaal in Disney-stijl aangelegd met een enorm golfslagbad en veel spectaculaire glijbanen waar je met banden alleen of met z'n vieren vanaf kunt. We sjouwen ons wezenloos met grote banden naar het begin van de glijbanen maar het is echt leuk om in die dingen naar beneden te sjezen. We proberen alle glijbanen die we mogen doen uit. Amy is nog ff teleurgesteld dat ze niet van een supersteile dichte glijbaan af mag, vanwege haar lengte, maar daar zijn wij alledrie allerminst om teleurgesteld, dat ding was wel erg steil. De kids liggen na 2 uitputtende dagen Disney al in de auto op de terugweg te slapen. Welterusten en tot de volgende dagen. De foto's van Orlando en Disney zie je hier.

2 opmerkingen:

1. Hallo Toby,

We volgen je vakantie helemaal tot nu toe. In ieder geval fijne verjaardag en geniet er nog van.

Groeten
    Aron, Daphny, Romy en Cayleigh

BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo familie Hardiek,

wat een family fun daar in de Sunshine state. Ik hoop dat Natasja en ik dit later ook met Stijn kunnen beleven. Heel veel plezier nog en oh ja, neem aub een Iphone 4 voor me mee. Geintje.